torsdag 15 oktober 2009

Ett blankt gevär...och lite gas.

Hade jag ett blankt gevär
vore det ett kärt besvär
skjuta prick på alla dom
jag har svårt att tycka om.

Och med lite gas till hands
gick väl livet som en dans,
jag tog kål på många fler
som jag ej vill träffa mer...

Det är vad jag kommer ihåg av Dorothy Parkers dikt om icke önskvärda personer. Eller för att citera en kollega: Allt som behövs är en tegelvägg och en AK4:a... Tänk så aktuellt det känns ibland. När en vecka har känts sjukt lång och tung och jobbig att slutföra så behöver man INTE alla de här människorna som tycker att det är fel att vi inte engagerar oss i vilket diskmedel vi ska använda i den gemensamma diskmaskinen. Eller i vilket bestickfack gafflarna ska ligga. Gud give mig styrka. Och lite gas?

Inga kommentarer: