tisdag 20 oktober 2009

Tandinfluensa?

När små barn är kinkiga tittar ofta föräldrarna undrande på varandra. Kan det vara tänderna? Det är liksom en stående förklaring, oavsett vad symptomen är.

Nu är vi där med svininfluensan. Ont i huvudet? Då kan det vara svininfluensan. Kräktes du? Det är ett säkert tecken på svininfluensan. Är det lågkonjunktur? Högtryck? Blodtryck? Nymåne? Ägglossning? Torgskräck? Det kan också mycket väl vara svininfluensa.

Och jag vet att det är töntigt med ordvitsar men jag tycker att det är grymt (!) tråkigt att vara hemma, men baconfebern (!) har slagit till och vi har inte alls knorr (!) på tillvaron just nu. Ändå är det bara min andra VAB-dag, nu med två sjuka barn, och min gode far tillbringade en stor del av gårdagen här så jag fick städa hela palatset. Det är på intet sätt synd om mig, men ändå.

Och nej, jag vill inte ha Svennis som ny förbundskapten.

1 kommentar:

Victoria sa...

Städa hela stian menar du?

Sorry... kunde inte låta bli...

...och inte tror jag att ni har det som i en stia heller...så klart... men... du vet...

Nu måste jag ursäkta mig för en förolämpning som jag aldrig ens sa, för jag är ju svensk, så nu föll hela svinstiaskämtet. Sorry.