måndag 19 oktober 2009

Min lilla stad

Jag älskar att bo där jag bor när det på lokalblaskans förstasida på internet går att läsa: "Knark hittades i by". Det går att tolka på så många sätt.

Kanske var knarket borttappat och hittades i byn.

Kanske letade man efter någonting helt annat och så hittade man KNARK av alla saker i byn.

Kanske hade någon gömt knarket för att någon abstinent stackare skulle gissa om det fanns i stan eller på landet. Kanske blev det så tokigt att denne var fast övertygad om att knarket skulle finnas i en stad och så hittades det i en by. Det blir en sådan där "Minns du när..."-berättelse som de drar när de sitter i en sunkig lägenhet och blir nostalgiska. Eller var det fördomsfullt?

Jag citerar goda vännen och säger som det är: Knark är bajs.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Hmm... jag tycker att det är dags för vår by att få en utmärkelse att stoltsera med. En egen liten skylt ovanför byanamnet: Årets cykelby, Årets företagarby, årets knarkby...

Herr Eriksson sa...

Det skulle ju också innebära att vår lilla by får sin (knark)kvart i rampljuset.