torsdag 30 juli 2009

Efterrätt

Jag vet inte om det är en manlig vs kvinnlig grej, men det stör mig oerhört mycket att min man kan sluta när jag inte klarar av det. Vi bjöd stockholmarna och mamma och pappa på middag idag efter en heldag nere på byaplayan. Till middag blev det laxfilé, saltad och pepprad, med ett lager grön pesto på och täckt med västerbottensost (fast den var slut så det blev grevé). Till efterrätt åt vi rabarberpaj under knäckskal med glass och lättsockrade åkerbär.

När min man ätit sig mätt - på mat vill jag tillägga - kan han antingen strunta i efterrätten eller så äter han lite grann. Så där lagom. Jag äter en ordentlig portion av både varmrätt och efterrätt och sedan vill jag bara kräkas och mår illa och tänker att jag nästa gång ska vara klokare.

Nu börjar sockerchocken ge med sig... Kanske jag ska ta mig lite glass?

1 kommentar:

Karro sa...

Ja men det fanns ju kvar till oss så du kan ju inte ha ätit sååå mycket :)
Det var då i alla fall supergott!