tisdag 7 juli 2009

Hur gammal är jag egentligen?

Efter denna dagen i mitt liv kan jag konstatera följande:
~ Jag känner mig för gammal och för bekväm för att skaffa fler barn (även om äggstockarna slår frivolter när vännerna hälsade på med sin lille plutt.)

~Jag lyssnar hellre på P1 än på Rix. För övrigt älskar jag Sommarpratarna som är ovanligt bra i år?

~ Kjell Lönnå är en fantastisk människa och borde synas oftare på tv. Han borde bli utrikesminister eller så. Det är någonting med den mjuka rösten och kanske bidrar mustaschen till att han verkar så pålitlig. Men samtidigt - Kjell Lönnå. Vad är vuxenpoängen på honom?

~ Jag och maken åt en hamburgare på stan och jag bestämde mig för "aldrig mer". Så äckligt egentligen. Ska det bli någon mer gång blir det väl en cheeseburgare på Sunes. Jag tror att det är där och det man äter när man är vuxen. Har jag fel?

Och detta är insikter bara under en dag. Var ska det sluta? Jag ska väga upp det här gammalblivandet med att vara uppe länge ikväll, sova länge i morgon, kanske hoppa över frukosten och kanske, för att vara lite wild n' crazy - äta en glass innan maten.

5 kommentarer:

Annas resa sa...

Heja! Jag skriver under på allt utom Lönnå. (Borde det inte vara PANCHISpoäng på honom??? Hehe...)

För övrigt har jag varit heeelt wild & crazy (kanske inspirerad av dina inlägg?) alldeles nyss då jag tog dagens första cola innnan tandkrämssmaken i munnen ens hunnit försvinna. Det blir den första av dagens två burkar och jag njöt hela tiden den varade.

Ja, du hör ju vilka stora tankar som snurrar i en gammal mammas hjärna såhär i sommarlovstider. "En cola till nu? Eller en cola till sen? Eller kanske två?"

Ewa sa...

Jag har en hemsida som heter kafferepet.
Välkommen in i gänget.

M sa...

Anna: fast cola överhuvudtaget är ju jätteungdomligt. Men visst är det panschis på Kjell. Sköööönt med sommanlov!

Ewa: älskade kafferep. När jag fikar på stan väljer jag torra kakor vars smulor sätter sig i halsen om man andas in för oförsiktigt. Det är det godaste jag vet.

Herr Eriksson sa...

Så länge du inte käkar på Donkan (McDonalds, reds amn) så räknas du som vuxen. Och norrlänning.

Vickan sa...

Haha! Jag gillar också Kjell Lönnå. Min moster som bor i Sundsvall säger att han är ett äckel. Att han kallas för arselklapparen. Jag tror henne inte. Det är ju en kyrkans man, för Guds skull! Jag gillar honom oavsett.

Men däremot kommer jag aldrig ihåg sommarpratarna. Kanske för att det är en teknisk omöjlighet i detta hus att få lyssna ostört. Allsången igår var en katastrof. De ungar som aldrig tycks ha nåt intresse av mig övriga 23 timmar om dygnet ville nu kramas, pussas, prata, visa volter och lösa tänder. Sommarpratarna kan man kanske höra i efterhand. Men hela idén med allsången är ju just direktsändningen...