lördag 18 juli 2009

Få se på andra bulor...

Det kanske är fredagstema hos någon att plocka bort nedan nämnda farthinder, för natten mellan igår och idag åkte de igen. Det är någon stressad själ som tycker att det lönar sig att lägga in kofoten i bilen, stanna bilen, bryta upp hindren, slänga dem i diket, slänga in kofoten i bilen och sedan gasa iväg som vanligt.

Vi återkommer till den manliga logiken i alla fall = ) Den existerar inte. I så fall är det en regression av logik som håller på att återgå till den en amöba var kapabel till för en så där 10 000 år sedan.

De är återbördade till sina platser i alla fall, men jag är inte dummare än att jag förstår att de snart kommer att ryka igen. Då kanske vi kan få se på andra bulor... Permanenta sådana som inte tvingar trafikanter att köra saktare än de påbjudna 50 kilometrarna, för jag håller med om att det bara föder agressioner. Det här handlar alltså om en människa som tycker att hans (för en han är det) rättighet att köra hur han vill går före andra människors säkerhet.

En positiv följd av hela den här historien är att många bilister faktiskt kommit på att man kan köra saktare än 80 km/h på 50-väg trots att väghindrena är borta. Den kvinnliga logiken talar fortfarande för att om man inte hade någonting emot att följa reglerna så skulle dessa farthinder inte ha behövts till att börja med. Ändå är det många som inte får godkänt på detta intelligenstest.

To be continued?

6 kommentarer:

Karro sa...

Uppdatering: Hindrena är fastbultade på nytt av VV den här gången och de meddelade att gärningarna är polisanmälda.
A fick även förmånen att ha en diskussion av en grannbybo som faktiskt stannade och sa vad han tyckte om dessa istället för att bara gasa iväg.
Han tyckte att vi skulle bygga staket runt gården istället så att inte barnen kunde springa ut.. att vi inte tänkte på det!?

Min horizont sa...

Kör man runt lite i Norrbotten så hittar men dessa hinder lite varstans. Det är bra. De får ned hastigheten på vägarna och det är ju det som är syftet. Så länge det inte rör sig om ambulans och brandkår som ska fram vill säga. Då ska det går fort, hoppas jag. Och till vintern, då ska det plogas önskar jag. Och då måste de väl bort kan jag tänka.
För övrigt så har det varit njutfullt att verkligen sakta ned, och ofta bli omkörd på 50-sträckan tidigare där farthindren nu finns. Det har varit män och kvinnor som haft "bråttom". Jag har gjort det som min lilla protest. Här bor jag och här kör jag 50 där det är 50.

Leif, som inte kan hjälpa att han fortfarande är en man och som försöker hålla hastighetsbegränsningarna.

M sa...

Jag har i och för sig ett hett tips till polisen och jag, så from jag är, var nästan på väg ut med kameran under gårdagskvällen, eftersom två män av den yngre arten körde fem-sex varv fram och tillbaka så snabbt de kunde. De tog farthindren i olika hastigheter uppskattningsvis mellan 70-100 km/h. Det känns som om de vet någonting om de vandaliserade fartminskarna.

Att sätta upp staket... STJB (så trött jag blir). Det är för dumt för att ens kommentera.

Leif: DU är en av de fem icke-idioterna = ) Du får köra förbi vårt hus närhelst du vill.

M sa...

Åh, just det ja. Männen som körde som idioter och som säkerligen på många sätt kvalar in som just det körde en mörkblå BMW.

Herr Eriksson sa...

Man kan ju inte låta bli att undra vilka de andra fyra icke-idioterna är? Kvalar jag in månne?

M sa...

Jag har nog aldrig sett dig bakom ratten? Det innebär att det antingen finns 6 icke-idioter eller så är du en av de fem. Vad säger samvetet?