söndag 5 juli 2009

18-månaderskris?

18-månadersbarnet har det senaste dygnet bland annat ätit kräm med en klädnypa och virat in kroppen i tandtråd. Senaste orden han säger är bland annat pupp (prutt), ap (rap), docke (socker), ss (glass) - annars är det bara "mamma".

Har ett-och-ett-halvtåringar någon kris eller? Just vid 18 månader alltså? Han är på mig HELA tiden. Jag kan inte stiga upp från frukostbordet utan att han ängsligt säger "mamma?" och trots att jag bara ska hämta kaffe så följer han min väg hela tiden utan att blinka.

Går jag ut och hänger tvätt står han kvar inne med naglarna skrapande mot innerdörren och skriker på mig. När jag sedan kommer in igen verkar han sitta fast vid mitt ben eller så måste han vara uppe i famnen.

Nu sitter han och tittar på mig som om han vet att jag skriver om honom.

1 kommentar:

Ewa sa...

Alltså maria, jag skrattar högt igen. Som varje gång jag läser din blogg. Mycket, mycket roligt! Kram!