söndag 31 maj 2009

Mors dag

Fyraåringen hade som sagt tidigt bestämt att han skulle ge mig örhängen och en Spiderman-klänning. Jag blev utan klänning, men örhängena var desto mer intressanta.

Jag har ett närmast monogamt förhållande till mina Efva Attling-örhängen. Om jag någon gång är otrogen är det med Snö-örhänget som ses i mitten av bilden. Jag är inte välsignad med en lång hals, så när jag prövade örhängena som fanns i mitt mors dags-paket låg de och vilade mot axlarna, som är anatomiskt närbelägna mitt huvud.

Jag har burit dem hela dagen och inte tagit dem av mig förrän barnen somnade. De lär inte bli välanvända, men de kommer att ligga vackert upplagda i mitt smyckeetui och med kärlek beskådas till den dagen barnen också kommer att inse att det inte var örhängen typiska för mig.

Inga kommentarer: