söndag 3 maj 2009

Varje år glömmer jag...

...tjälamojja som teen fram. De gör ruskiga avtryck de där. Betten ser ut som halva pingisbollar som försöker ta sig fram genom huden.

...hur snabbt snön försvinner. Och hur envist små fläckar biter sig kvar.

...hur varmt det är på framsidan av kroppen och hur kall man blir på baksidan.

...hur snabbt man får blåsor i händerna när man räfsar. Idag har jag fått det, trots att jag hade handskar.

...att ta allergimedicinen i tid. Snörvel och ögonkli.

2 kommentarer:

Frida sa...

Ville bara kika in och säga att jag tycker du är en fantastiskt underbar människa och jag är glad att jag fått lära känna dig.
Kram,Frida

Vickan sa...

Men det finns en sak man aldrig glömmer: Hur fantastiskt, underbart, ljuvligt, härligt det är med vår. Börjar få vinterångest redan nu. Borde söka hjälp för det där... :-S

Såg förresten den fysiskt utmanade hjulbente och hans fyrbente vän på morgonen... han måste ju bo här nånstans i faggorna?