måndag 11 maj 2009

Spindelmannenchokladägg

Vi köpte ett spindelmannenchokladägg åt äldste sonen i lördags när han inte var hemma och tänkte att vi kunde överraska honom sedan. Någon gång. När det passar. När det är lördag och lillebror inte ser. Typ aldrig.

Därför åt jag upp det idag. Jag slet upp folien, käkade upp chokladen och kände mig inte det minsta skyldig. Jag tror att jag gjorde hela världen en tjänst, faktiskt. I ägget var det en liten figur - Spindelmannens svarta fiende Venom - och han stirrade hotfullt på mig. Därför var det bra att jag åt upp chokladen.

Om några år, när jag sitter med åtminstone EN välartad son, ska jag tänka att det var tack vare att jag åt upp chokladen och kastade bort Venom. Jag gjorde en god gärning, I tell you = )

5 kommentarer:

Charlotte sa...

Haha... gud vad roligt! Precis sådär skulle jag också ha kunnat göra. Och har säkert gjort, när jag tänker efter noga. :)

Vickan sa...

Ändamålet helgar som bekant medlen! Klart du ska rädda pojken från otäcka leksaksskurkar. Köp ett Kinderägg med gamla hederliga Smurfarna i, istället...

Vi levde på Kinderägg på gymnasiet(!) Fast då var det Shalibabahajar man skulle samla. Och jag lyckades äta/byta till mig samtliga. Behöver väl knappast nämna att det var Barn- och Fritidsprogrammet jag gick?

Herr Eriksson sa...

Känns väldigt mycket "skicka pipan Selma" över den senaste kommentaren.

Nybliven sa...

Hahaha! Känns skönt att det finns fler som är lika akutberoende av socker som jag själv. Själv åt jag upp typ all choklad ur lilla gummans påskägg. Hoppsan. Det är bara leva efter mottot "det de aldrig haft kommer de heller aldrig att sakna". ;-D /Hemska mamman

Bara för idag sa...

*hjälp* Jag åt ägget i lönndom och slängde Nalle Puh´s kompis Heffa!