fredag 1 maj 2009

Boktok och litteraturnörd...

Stående epitet i mitt fall.

Efter avslutad skräckmysterieroman, eller vad man nu ska kalla Zafóns Ängelns lek (Bokgalleriet) började jag orientera mig på bibliotekets sidor. Det är ett helt nytt system, men det gick snabbare och var mer överskådligt tycker jag.

En fråga som jag dock ställer öppet är: hur kommer det att fungera med boksändningar biblioteken emellan? Förr kunde jag markera en bok som fanns t.ex. inne i stan och få den till mitt närmaste bibliotek. Nu var det inte lika tydligt. Det ser ut som om jag måste stå på kö på mitt närmaste bibliotek om boken redan är utlånad, eller så får jag vackert åka till grannbyns bibblo och låna den där?

Upplys mig!

2 kommentarer:

Karro sa...

Jag var in och kikade och nog kan man väl göra som man har gjort förut?
Klickar på reservera och sedan väljer man vilket bibliotek man vill hämta den på.
Eller var det inte så du menade?

M sa...

Ja, fast när jag har reserverat står det "Stadsbiblioteket" efter två av de beställda böckerna. Måste prata med en av Karinarna på måndag.