fredag 5 december 2008

Babysteps

Nej, han går inte ännu, men lilleman sover borta för första gången ikväll. Jag har en ocean av tid (sisådär 18 timmar) och jag står nästan handfallen inför denna frihet. Vad ska jag göra? Teven på eller av. Bok, läsa? Skriva någonting? Aldrig i livet städa.

Jag ska vara uppe länge. Till kvart i tolv, minst. Äta godis innan maten (redan gjort). Kolla YouTube parallellt med På spåret och Idol.

Imorgon, sova till nio, minst. Klaga över ont i kroppen för att jag legat för länge. Äta frukost sent. Halv tio minst. Dricka sjukt mycket kaffe och ha tv:n för mig själv utan skränande barnprogram.

Men också, längta lite. Jag har aldrig behövt längta efter mina barn på snart ett år. Det är bra att få längta efter att återse dem också.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Det låter underbart!

(Det blev visst en liten pojke!)