torsdag 11 december 2008

Stormen och fullmånen

Det är säkert en myt större än någon annan att man påverkas när det är fullmåne, men jag tänker att jag kanske är mer vattenfylld än gemene man och därför påverkas mer. Ebb och flod ni vet. Jag är helt koko, sover dåligt och är allmänt mångalen.

Stormen igår. De som tycker att det är en dålig föreställning måste ha gått fel, eller så uppskattar man inte Shakespeare i cirkusformat. Jag var så glad när ett av numren var över, för då kunde jag andas igen. Det är dock onekligen bra att ha koll på grundberättelsen om man vill ha koll på handlingen på scenen. Visst kan man säga lite om alla köer man får stå i och om den totala anarki som råder när vuxna människor ska samsas om begränsat utrymme, men går man dit med bra inställning och trevliga kamrater tycker jag att det är okej.

Pinsamt blir det när publiken - som vanligt - knappt har tid att applådera efter sista numret utan kastar sig ut för att få - gratis - mat.
- Pinsamt, sa Bill.
- Pinsamt var ordet, sa Bull.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ikväll är det min tur att kolla in showen.Kan inget om grundberättelsen men hoppas jag ska fatta ändå!

Kram!

PS:jag har försökt kommentera hos dig i tidigare inlägg tidigare (underbar meningsuppbyggnad) men det har inte gått....DS

Anonym sa...

Stormen ja... jag är nog alldeles för obildad och okulturell, för jag kan inte säga att jag uppskattade showen (de 35 min jag såg) och tycker det är pinsamt med vuxna män som skuttar runt med teatermasker och trikåer. Akrobatiken, ludet och ljuset var snyggt. Men handlingen; nää...

Måhända var vi pinsamma som stack iförväg... men målet var inte att vara först till gratiskäket... vi tyckte nog att trevigt umgänge var bättre än kultur vi inte hade vett att uppskatta.

Gratismaten var mycket god.
och Storstryk var SUVERÄNA!