tisdag 8 juli 2008

Läslus(t)en har vaknat

Jag vet inte vad som hände i juni, men så här en vecka in i juli har läslus(t)en vaknat igen. Rymmaren, Bitterfittan och Smuts är avverkade på löpande band. Idag får jag med mig Sjöjungfrun, så läsilet lär fortsätta.

Jag har idkat högläsning för min man och fått överraskande engagerad kritik. Han satt till och med och läste ett par sidor - medan jag städade undan, lade in rena kläder i garderoben, bytte bajsblöja och lekte med treåringen. Vad han läste? Bitterfittan. Den som tidigare inte kunnat definiera ironi behöver inte undra längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Eftersom din läslust vaknat vill jag rekommendera dig att läsa "Flickan under gatan" av Roslund & Hellström. Jag kan lämna den hos din mamma om du vill.
Berith

M sa...

Hej! Jag läste den strax innan författarparet besökte Krokodil och jag tyckte den var mycket bra. Den har jag rekommenderat mina elever och de har också gillat den.

Nu väntar Sjöjungfrun innan sänggåendet.