söndag 27 juli 2008

Tänka sig!

Att världshistoriens finaste barn tillhör mig. Och min man förstås. E har skyddsglasögon så att såpbubblorna inte ska explodera i hans ögon och visste ni att barn idag inte ens behöver blåsa själva, utan kan köpa sig en batteridriven blåspistol.

Världens bästa storebror är han också, då han hela tiden har omsorg för lillebror. Det är så fascinerande att han vill den lille så väl - ger honom nappen, ger honom roliga leksaker, längtar efter att pussa honom på morgonen och hela tiden frågar efter var han är om han mot förmodan befinner sig utom synhåll.

Lilleman är nyfiken på livet och har därför lite eller ingen tid alls över för att sova. I natt var det god morgon både 04.30, 05.10 och o6.30. Då pratade vi lite grann med varandra, gjorde våra roligaste miner och försökte få varandra att skratta.
Jag är så trött att det känns som om jag varit på partaj hela nätterna i en vecka. Men det är en trevlig trötthet också, när man känner att dagarna går snabbt och är härliga ändå.

Försoning tog lite grann knäcken på mig, så nu väntar jag på lättsmälta Donna Leon när mamma är klar med den. Småputtrigt och trevligt italienskt med beskrivna dofter att du blir sugen på medelhavsmat.

Inga kommentarer: