lördag 12 juli 2008

Sanningarna och lögnen

1. Jag har faktiskt somnat - men jag ville inte. Jag skulle opereras och var samarbetsovillig att andas in narkosen. Då böjde sig den manlige sjuksköterskan fram och frågade hur mycket jag vägde. Jag blev irriterad, andades in djupt för att tala om att han inte hade med det att göra - och så somnade jag.

2. På Medlefors folkhögskola hade jag nöjet att närvara vid ett författarsymposium där bl.a. Torgny Lindgren och P.O. Enqvist närvarade. Då de faktiskt är människor av kött och blod måste de även äta och tro det eller ej, men jag samtalade vid det tillfället med herr Lindgren och pekade ut var smöret var beläget. Knappast minnesvärt för honom, men vem vet?

3. Inget ont om Jehovas Vittnen i allmänhet, men den här kvinnan fick mothugg av mig och började sedan skrika att min Gud var död och att det skulle gå illa för mig. De har inte kommit tillbaka sedan dess.

4. Glassbilschauffören hälsar på mig på stan, det är sant. Han kör också ända upp på vår gård. Men han gör det hos många andra också i vår lilla by, så han är service minded det får man säga.
5. Jag har dock inte gett bort en trisslott med vinst på hundra tusen, men jag har sett det hända. Därför har jag och mina syskon ingått en pakt: om vi vinner på lotter vi ger varandra så ska de som står lottlösa (jag vet, ordskämt igen) få en andel var. Känns solidariskt och bra.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

M! Du har inte bara en, utan två, utmärkelser att hämta hos mig!

Anonym sa...

Å! Jag har inte kommit på nåt bra hittepå än. Jag ska försöka ljuga. Jag tycker ju att det är så pinit.