måndag 7 juli 2008

Fyra sanningar och en lögn

Jag har blivit utmanad av En bok om dagen att presentera fyra sanningar och en lögn. Här kommer de:

1. Jag har blivit så förolämpad av en man som frågade om min vikt att jag somnade.
2. Jag har haft ett samtal med Torgny Lindgren om smör.
3. Jag har haft en skogstokig kvinna på min bro som skrikit "Din Gud är död!".
4. Jag har handlat så mycket på Glassbilen att chauffören både hälsar när vi träffas på stan och kör upp enkom på vår gård när det är dags för glassrundan i vår by.
5. Jag har gett bort en trisslott till en killkompis som skrapade fram 1oo.ooo.

Jag för facklan vidare till några jag gärna vill veta mera om: Kafferepet (säkert tusen roliga sanningar men jag vet inte om hon kan ljuga...), Annaboda, Greta garn och Karro. Sedan ska jag vara lugn med utmaningar, promise.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Fyran är en sån situation som jag själv skulle ha kunnat försätta mig i, så den köper jag rakt av.
Tvåan och trean låter också helt trovärdiga.
Ettan låter inte så sannolik - somnar man av att bli gravt förolämpad..?
Femman är så osannolikt irriterande att den säkert är sann bara därför.
Hm. Ettan är hittepå. Tror jag. Jag kanske återkommer... ;-)

Anonym sa...

Utmaningen är antagen men återfinns på min blogg imorgon då jag är hemma igen.