fredag 26 augusti 2011

Popcornlivbojar.

Det blev fredagsmys i soffan med grabbarna och vi åt popcorn medan vi såg en film. Någonstans i mitten av denna solskensberättelse somnade jag till, vilket aldrig brukar hända, och när jag vaknar är det popcorn över hela vardagsrumsgolvet.
- Men... Vad har hänt här?
- Det är våra livbojar, svarar sexåringen självklart. De har lekt med sina båtar och legogubbarna behövde naturligtvis hjälp när de föll i vattnet.
- Så många livbojar det är, sade jag och höll en inre monolog om att jag hatar, hatar, hatar att dammsuga när jag inte har planerat för det.
- Ja. De ramlar väldigt mycket i vattnet, var det självklara svaret.

När jag nyss dammsög exploderade båda barnen:
- Men hur ska de nu klara sig?!

Jag är inte den ende som är lite tagen efter första skolveckan och nu känns det underskönt med helg.

Inga kommentarer: