måndag 22 augusti 2011

Första dagen av resten av ditt skolliv

Maken har fixat lite med elen nere i källaren, så nu kör vi stenhårt med el-skämt.
- Jag trodde att jag kunde elen, men när jag skulle börja var det som om allt hade...
- Kortslutit? föreslog jag.
- Haha... Av någon anledning lät hans skratt inte helt äkta.

Skämten som följde har ca 60 år på nacken och var nog inte roliga ens när det begav sig. Maken har snott Mia Skäringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst" som jag hade tänkt återlämna, så den får nog fortsätta vara lite försenad. Ändamålen helgar medlen, tänker jag, och låter honom läsa vidare. Det finns mycket tänkvärt i den boken som är både viktigt och roligt, inte sällan på en och samma gång, så samtalen blir fina (och lite snuskiga ibland).

Storebroren har börjat första klass i dag. Det firade han med att tappa en tand när han bet i äpplet under förmiddagens fruktstund. Jag lämnade honom på skolan som en liten blivande sjuåring och nu ser han så stor ut när han läspar och fipplar på med tungan.

Min egen arbetsdag har varit intressant och det här kommer nog att bli ett bra år.

Inga kommentarer: