söndag 7 augusti 2011

Obra och o-okej att sätta mask på metkrok och att kramas

Jag sitter och försöker få till olika funktioner i iTunes, men blir alldeles galen. Hur ologiskt får man bygga upp sådana här program? Det finns ingen rim eller reson i någonting. I förra versionen ställde jag in olika prenumerationer på podcast, men det är lögn att få till det nu.

Dagen som gått har bjudit på underbar utflykt till barndomsvattenfall, mete i liten sjö samt laxmiddag med lyxtillbehör.

Nu sover både barn och make och jag har fått slängpussar och riktiga kyssar från alla män i mitt liv (vilket alltså är samtliga manspersoner i det här huset. Några andra män i mitt liv finns inte. Inte som får ge mig kyssar i alla fall.)

Att jag laddar min iPod är ett säkert tecken på att sommaren sjunger på sista versen. Nu ska jag lyssna på alla sommarpratare jag missat, vilket är alla, och jag ska lyssna på ljudböcker på väg till och från jobbet. Det blir nog bra. Sedan är det det här med att börja om att jobba. Det känns okej. Det är kramandet med människor jag inte brukar krama som blir o-okej. Obra. Det är en av de saker i mitt liv jag är larvig med, förutom att jag inte klarar av att sätta metmask på metkrok.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Mmm... artighetskramas och "Heeej gumman"... I hurves!

M sa...

Eller Sötnöt. Eller Hjärtat. Det är bara min väninna Ewa som kommer undan med att säga sådant så att det låter helt uppriktigt. Ingen annan klarar det.

Greta Garn sa...

Gör som min dotter , krama bara de du tycker om... Hon har visst ärvt det efter sin mor;)