söndag 27 januari 2013

Och bilen går bra?

Mannen åkte iväg till jobbet. Mannen kom tillbaka. Mannen berättade att bilen hade brunnit. Mannen sade, så där lite i förbigående, att han hade lyckats rädda en bilbarnstol. Jag stirrade på mannen. Jag tyckte att han levererade nyheten ungefär i samma tonläge som när han säger att han har köpt chips, med den skillnaden att han såg ut att vilja ha en helt annan reaktion. Jag tänker bara nu att det blir jättetråkigt att behöva hitta en annan bil, men inte lika tråkigt som att behöva kontakta försäkringsbolaget. Jag önskar i nuläget att det var cittran som hade brunnit, men det var finaudin. Fina Audin som vi köpte av en kvinna som hade servat den regelbundet, som bara hade kört ett par hundra mil varje år och som inte ville sälja den röda pärlan. Elfel, batterihaveri... Vad det än var som orsakade eländet så är det så eländigt att jag bara suckar, samtidigt som jag är glad över att det inte hände någonting värre.

Inga kommentarer: