söndag 25 april 2010

Gråt-hulk-snyft-skratt

Inget allvarligt, inte den tiden på månaden. Egentligen ingenting. Bara en ventil som måste öppnas då och då. Allt känns lugnt och ändå är det mycket som snurrar runt, så i kväll blir det en gråt-gråt-film när barnen har somnat och sedan blir det nya tag inför en ny vecka.

Det är lite sjukt ändå att planera sitt känsloliv = ) Lite för pragmatiskt så där, men samtidigt typiskt. Innan jag sätter mig ner och känner efter så ska jag ha hunnit starta minst tre tvättmaskiner, packat dagisväskorna, pumpa ett cykeldäck och... ja, tills jag sätter mig ner.

Jag känner mig lyckligt lottad och lägger en fin helg bakom mig. Nära och kära som vi hunnit träffa, nyare bekanta som vi hunnit prata av oss med, mat som ätits tillsammans och sånger som sjungits högt och bra. Solen skiner - bara en sådan sak.

Inga kommentarer: