onsdag 21 april 2010

Tio bra sätt att döda en myra på

1. Låt dem dö under kniven: tryck till med den platta sidan. Att skära dem mitt i tu är lite väl magstarkt, till och med för mig.

2. Dränk dem i saft. Sött och ironiskt på samma gång.

3. Den enes bröd, den andres död. Ta en ouppäten kant av en macka och tryck till när myran minst anar det. Också ironiskt.

4. När våren gör sig påmind med varm sol kan du greppa förstoringsglaset och bränna ihjäl dem. Mordiskt, elakt, psykopatvarning.

5. Stampa. Med lite twist and shout blir det en myrdödardans att ta patent på.

6. Tumgreppet. Tummen ner mot myra. Sedan: död myra. Tummen upp.

7. Stäng in dem i ett upp- och nedvänt glas. Då kan de sitta där och titta på den person de inte skulle ha kaxat mot. Sedan dör de.

8. Gaffel. Hinderbana mot döden.

9. Trasan. Om inte trycket dödar dem så gör bakterierna det.

10. Spray. Hårspray, deospray, radar... Kär gas har många namn.

8 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Om man först tar till nr 10 (hårspray!) och sen nummer 5, har man en osviklig metod för att döda spindlar också. Det blir visserligen rätt kletigt och äckligt, men det är då den äkta hälften förväntas träda in... (Man kan väl inte ska behöva röja upp efter sina blodbad på egen hand????)

Fru Mju sa...

fun light lär vara oslagbart som myrmedel, det ska jag testa i sommar när invasionen börjar.

Andreas sa...

Nr 10 i kombination med att en tändares låga råkar befinna sej mellan är en ganska het metod på marknaden.

Anonym sa...

Man bör ALDRIG städa upp efter ett blodbad. Jag tror inte att Christian Tyrann skrubbade och skurade och det skulle förvåna mig väldeliga ifall Henrik VIII gjorde det ens efter de åtta fruarna.

Nu har jag hört om Fun Light från tre olika håll och har skrivit upp det på min inköpslista. Det blir nr. 11 på listan.

Andreas: jag gillar hur du tänker...
//Myrdödarbloggerskan

Victoria sa...

Jag saknar en liten liten fälla. En liten hink med ytspänningslöst vatten i, och en liten liten språngbräda upp och så en liten liten sockerbit som hänger en bit utanför språngbrädan.

M sa...

Jag kan ringa McGyver. Han snor ihop en sådan fälla på nolltid. Allt han behöver är tops, rakblad och ett knippe morötter så är saken biff.

Andreas sa...

Du glömde kotte och eltejp....

Victoria sa...

Nej, nej, nej... bananskal och begagnat tuggummi.

Nu kom jag förresten plötsligt att tänka på "Balladen om den kaxiga myran"