tisdag 20 april 2010

Slut syre

En årskurstrea av den teknikaktiga sorten skulle hålla sina tal i går (nationella provet i svenska) och två tredjedelar av adepterna saknades. På religionslektionen i dag satt de dock uppradade som femton fina kråkor på en gren.

- Eftersom alla är här i dag tänkte jag att vi kör talen i stället för religionsarbetet, meddelade jag dem och swosch andades alla nittonåringar in samtidigt. Syret i rummet tog slut och svett, panik och ångest bröt ut rekordsnabbt. Jag såg deras kalkylerande blickar vilset irra runt medan de syreöverdoserade hjärnorna tänkte febrilt.
- Och först ut är... Nej, jag bara skojade, meddelade jag.

Lättnaden var total. De hade klarat sig undan en vecka till. De andades ut unisont och temperaturen i rummet steg med två och en halv grad.

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

skrämma små barn så där! ;)

härligt!!!

Andreas sa...

Management by fear! Underbart.