lördag 29 december 2012

Håller på att skratta mig halvt fördärvad...

...åt tokroliga vänner på Facebook.

...åt fyraårige sonen som filosoferar kring att han ska gifta sig med mig först för att sedan lämna mig för en annan kvinna och flytta till mormor och morfar. Först gifter man sig och sedan kommer bäbisarna. Jag sa, mot bättre vetande, att ibland kommer barnen trots att man inte är gifta och DET ville han veta mer om.

...åt Fråga bibliotekarien på DN. Apropå att biblioteken infört automatiserat utlåningssystem: "äntligen fick vi kulturarbetare tid att bejaka vårt egentliga kall, det vill säga att gnälla, koka korngryn och bildgoogla Jonas Hassen Khemiri."

...åt det banala i Rocky-filmerna. (Älskar julen mycket för att det visas så mycket sevärd film.) Filmmusiken i Rocky är ändå bland filmhistoriens bästa.

...åt att en av mina svåraste motståndare i Ruzzle visade sig vara en typ barndomskamrat som är ordvirtuos.

Inga kommentarer: