fredag 26 oktober 2012

Örfilen och Jag ringer mina bröder

Två böcker hastigt utlästa och jag börjar återfå tron på min egen läsförmåga. Jag har varit orolig för att jag har varit läsningsutbränd. Det går tungt. Det finns ingen omedelbar glädje i läsningen, utan jag kan snarare få tvinga mig till att ta stunden att sätta mig ner enkom för att läsa.

 Örfilen är en roman vi ska ha läst till nästa veckas bokklubb. Det finns mycket intressant att diskutera, även om SvD:s recencent kallar den för en "machoroman med masturbatoriska inslag". Eller så är det just det vi kommer att diskutera. Mer om denna i Bokgalleriet.

Jag ringer mina bröder är en efterlängtad bok av Jonas Hassen Khemiri. Det är kanske inte just den här boken som har varit efterlängtad, men en bok av honom över huvud taget. Hur blev det då? Jo, bra. Lite kort kanske. Eller mycket. Men bra. Mer om den, också i Bokgalleriet.

Inga kommentarer: