lördag 22 oktober 2011

En helt ny (garderobs)värld?

Vi har blivit med garderober i ett rum. Vi har skruvat ihop dem. Med vi menar jag min man. Vi har vikt kläder för brinnande livet. Med vi menar jag jag.

I mitten av rummet ser det ut som om sockmonstret har kräkts. Han har lämnat en, visserligen goluktande, hög på golvet som går i alla möjliga olika färger. Jag fnyser åt idéutveckling som resulterar i helt nya koncept som Facebook och Youtube. Visa mig den person som kan utveckla ett idiotsäkert sätt att hantera sockar och jag garanterar att det kommer att förändra hela världsekonomin - för att inte tala om den allmänna mentala folkhälsan.

Nu har jag snart sett två romantiska komedier medan jag har sorterat tvätt och parat ihop sockar. Det kommer att krävas minst en film till innan jag är klar. Kanske Narnia? Bara tanken att kliva in i en garderob och komma ut i en annan värld. Visserligen en värld där en elak häxa har sett till att det råder evig vinter och där turkisk konfekt får en liten pojke att sälja sin själ...

Inga kommentarer: