fredag 26 mars 2010

Sådant jag skulle kunna tänka mig...

...men aldrig kommer att göra är:

~att börja om att spela fotboll. Så roligt det skulle vara. En grön, jämnklippt gräsmatta, en intensiv blick, en blandad känsla av skräck och förtjusning, gemenskapen när det går bra eller när domaren suger.

~att börja spela fiol. Det är mitt dröminstrument förutom, ja faktiskt, harpa. Men båda instrumenten är dyra och drömmen kommer aldrig att bli sann.

~att jobba med någonting annat än mitt jobb. Jag älskar mötet med eleverna, kollegorna, att utvecklas inom sitt ämne, att dela erfarenheter, medgångar och motgångar, att utmanas, att hjälpa andra till utveckling... Så skulle det vara om läraryrket var just ett läraryrke. Nu är jag kurator, vidareslussare till soc. och ungdomsmottagning, städerska och framför allt administratör.

~att jobba halvtid. Inte åttioprocents-kvinnofällan där man tar ledigt en dag per vecka för att hinna städa och handla inför helgen, utan verkligen halvtid.

Om en av dessa punkter ska sättas i verket blir det nog... fotbollen. Erbjudanden finns = )

2 kommentarer:

Carola sa...

Jag har funderat om man skulle starta nån "tant-fotboll" i Blåsmark, ungefär som det finns gubb-fotboll. Hade väl varit nåt bara för träningens och skojs skull:)
Men ibland är ideérna just bara ideér...

M sa...

Ja, tänk om vi fick ihop ett gäng. Tror du att vi skulle kunna bli nog många att spela en match på 7-manna?