tisdag 9 mars 2010

Lite på krigsstigen

Om jag var häxa på riktigt en dag, alltså inte bara mitt vanliga bitchiga jag, så skulle jag göra följande:

Alla människor som har uttalat orden "Graviditet är ingen sjukdom" (och nej, jag väntar inte barn) skulle tvingas påkläda sig ett stycke fettkostym med 20-kilosvikter, de skulle få en spruta innehållande djurisk smärta i vardera fog och sedan få sömnen störd i ett halvårs tid. När de gråtfärdiga sedan ringer och vill sjukanmäla sig kommer all deras inkomst att frysas inne och en vänlig röst kommer att meddela dem att handläggningstiden för försäkringskassans ärenden för närvarande är beräknad till fem veckor. Om veklingarna mot förmodan skulle drista sig till att sjukanmäla sig den vecka de har rätt till skulle de bli nedringda av telefonförsäljare och felringare och glassbilen skulle stå ute på gården och spela åtta timmar i sträck. När det sedan är dags för barnafödande ska de, utan bedövning, klämma ut en melon genom ett hål som är stort som en citron.

Är jag ond eller är jag god?

3 kommentarer:

Victoria sa...

Jag skulle vilja utöka bitchigheten med att de som uttalat orden också ska medicineras så att de mår konstant illa, dygnet runt och när de mår som mest illa ska jag, personligen, andas på dem med min mest fruktade morgonandedräkt och sen ska de få lukta på ASSI-i-dislukt som jag sparat i burk. Därefter ska de steka lök. Mängder med lök.

Victoria sa...

Och ja, jag är bitter.

M sa...

Haha! Löken prickarna över i, ö och ä! You go.