tisdag 9 juni 2009

Logisk matematik

Är den här uträkningen lika logisk för andra som den är för mig?

Jag beställde sneakers i fredags på Eurosko som kostade 599 kr. Sedan tidigare hade jag bokat in en klipptid denna tisdag som om en kvart övergår till morgondag. Min far, tillika mina barns morfar, följde i torsdags fyraåringen hos tidigare nämnd frisörska och betalade då min klippning i förskott tillsammans med den klippning som utfördes på sonen. Klippningen är värd vad? Låt säga att min klippning går loss på 380 kr och att barnets klippning kostade 200 kr.

Om man inte tar med yttre faktorer i beräkningen (min fars utlägg) utan bara ser till min privatekonomi har jag betalat 11 kronor för mina nya skor. Det känns helt okej - och skorna känns mer än okej.

Nu i ro slumra in... efter en otroligt trevlig kväll vid havet i glada kollegors och hungriga myggors lag.

Inga kommentarer: