torsdag 18 juni 2009

Grönbete

Nu är den här. Semestern. Sommarens vackraste ord näst efter morgonrodnad.

Nu är jag utskickad på grönbete efter en dag på jobbet med IUP, utvecklingszoner och mentorsskap. Jag har, bokstavligt talat, en hel hjord varelser utanför fönstret as we speak som också är utsläppta på grönbete. Hästarna från stadens ridskola har fått sommarlov de också och nu har de haft tokfnatt i drygt två timmar. Det är underbart att beskåda.

Bokhögen ligger och skriker efter uppmärksamhet och jag vet inte vad jag ska säga om far och son Kunzelman. Jag älskar Vallgrens sätt att skriva, men jag vet inte om jag orkar med det här just nu. Det kanske blir till att klämma en Connelly istället, men de är på engelska.

Stephanie Meyers Om jag kunde drömma var precis som jag trodde att den skulle vara, typ bra, och jag förstår varför unga hjärtan klappar snabbare när de läser om det omaka paret. Jag hoppas att Bokgalleriet ska fyllas av trevliga läsupplevelser under sommaren, men det blir nog svårt att hitta någonting som toppar Boktjuven.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Nämen, Kunzelmann som var såå bra!!! Betyder dina rader dessutom att jag måste läsa Boktjuven då?

Jag önskar dig i allafall (och mig!) många sköna läsuppelvelser och att sommaren blir både lång och skön.