onsdag 19 februari 2014

Ring inte mig...

Till dig arge, vite man från Motormännens Riksförbund som ringde mig i dag och uttryckte dina passivt-aggressiva sidor när jag inte var intresserad av att betala 37 kr per månad för att hjälpa till att få människor att sluta sms:a medan de kör:
1. Du måste slipa på dina retoriska förmågor. I nuläget är du riktigt kass. Inte ett rätt, faktiskt. En retorisk fråga på sin höjd, men inte ens den satt bra.
2. Du måste lära dig ta ett nej. Ett nej är ett nej, som i så många andra sammanhang.
3. Du är otrevlig och kommer med ett värdelöst erbjudande, men inte ens det är den avgörande anledningen till att det är så enkelt att tacka nej. Jag vill helt enkelt inte.

Faktiskt så känner jag att DU borde betala MIG 37 kr i månaden. Så dålig tycker jag att du är.

Inga kommentarer: