söndag 16 juni 2013

Läsning pågår

När jag just gått på semester behöver jag någonting lättsmält, en riktig bladvändare, för att övertyga mig själv om att jag fortfarande är läskunnig. Då finns det få böcker som kan mäta sig med Dan Browns. Inferno är den senaste i raden av utkomna böcker och den här gången är det genetisk terrorism som står på agendan. Ett genialiskt drag, kan jag tycka, mitt i alla rapporter om genmanipulation och hot om pandemier.

Bokens titel anspelar på första delen i Dantes Den gudomliga komedin, där Inferno berättar om Dantes vandring ner till helvetet och de nio kretsar där syndare plågas för de oförrätter de begått. Mer om boken i Bokgalleriet.

Nu väntar en stor bokhög och ytterligare en leverans från Adlibris stundar. Jag ser fram emot den här sommaren med all den läsning och den avkoppling detta nöje innebär.

Inga kommentarer: