tisdag 18 juni 2013

Jag läser, alltså har jag semester.

Att kunna snitta en bok per dag kan inte betyda annat. Jag läser, alltså har jag semester. Anledning att inte skaffa fler barn: när de blir större klarar de sig så bra på egen hand och jag kan sitta ostört och bläddra så att vinddraget från sidorna orsakar smärre förkylningar (det och att jag har förlorat så mycket blod under mina förlossningar. En död mamma är en dålig mamma).

Efter Dan Brown och Thomas Bodström var det dags för ett återkommande tema i min läsning: judiskt liv. Kaddish på motorcykel. Detta är en helt fantastisk skildring av författaren Leif Zern och mer om den i Bokgalleriet.

Nu väntar nästa bok, men den ligger i postsorteringen på ICA och ska hämtas i morgon. I väntan på den sneglar jag på bokhögen som lockar med över tjuga titlar. Jag kommer antagligen inte att läsa alla, men det känns bra att ha alternativ. Som en godispåse ungefär med lite gott och blandat.

Inga kommentarer: