tisdag 20 november 2012

Påbörjad läsning: Flickan från ingenstans

Jag har börjat läsa Justin Cronins Flickan från ingenstans, en nätt liten sak på 900 sidor. Jag tänkte bara läsa på baksidan. Tänkte bara läsa lite i början, för att få en känsla för innehållet bara. Sedan dess är jag fast.

Mitt i rättningshögar som tornar upp sig til K2 i skala 1:10, mitt i perioden av utvecklingssamtal och åtgärdsprogram...

Flickan från ingenstans är en dystopi om ett hemligt militärexperiment som går fruktansvärt fel och som orsakar att ett farligt virus sprids över världen. Jag har bara läst 200 sidor, men det är nu det börjar gå fruktansvärt fel...

2 kommentarer:

Astrantia sa...

Och när du är färdig med de 900 sidorna så finns ju del två också...

M sa...

Ja! Jag måste bara komma förbi sidan 350. Jag förstår inte. Den är ju bra och ändå tar det emot nu när en helt ny story har presenterats. Jag jobbar på dock...