måndag 18 oktober 2010

Superhjälte MED glasögon

Min yngste son leker att han är superhjälte, men att han blir det när han tar sig glasögon. En slags omvänd Clark Kent typ. Han hittade ett par gamla där glasen är alldeles igenkladdade. Han ser ingenting där han springer fram genom huset med sin skjutare och pangar. Han bumpar in i väggar och dörrar och skrattar galet: Oj! Häjn va tokit!

Barnen fick göra mitt jobb osäkert i dag och de var uppfostrade och beskedliga i nästan en timme. Tacka Göteborgskex för det! Tre kakor, några ritark och ovässade kritor senare hade jag ändå fått en hel del gjort.

Pussel, pyssel och mitt emellan, sedan är det dags att gå till sängs. Jag somnar varje kväll med barnen och sömnbehovet verkar omöjligt att tillfredsställa. Mörkret och snölösheten tar ut sin rätt.

1 kommentar:

M sa...

Och ja, barnen är precis så skitiga som de ser ut att vara på bilden.