fredag 6 augusti 2010

Är det här min man?

Min man är hemma. Jag tror i alla fall att det är min man. Det skulle också kunna vara en thailändsk bärplockare, men i så fall talar han mycket god svenska.

Efter fyra timmar på stranden med barnen (tvååringen har satt i sig nio bullar, sju på stranden och två hemma, och hoppade över middagen) och en 1200-kronorshandling tänkte jag att kvällen skulle avslutas lugnt och skönt. Min nyinköpta crosstrainer blängde dock på mig och menade att "om du nu har köpt mig borde du se till att inte hoppa över en kväll för att sedan få dåligt samvete över att du redan inte använder mig". Jag tycker det är tråkigt när maskiner har en sådan attityd. Den skulle kunna hålla en låg profil, i alla fall till dess vi lärt känna varandra ordentligt, men sedan insåg jag att den hade rätt. 6 km i raskt tempo och 220 brända kalorier senare sitter jag nu, svettig och fräsch, med lite chips. Någon balans får det vara i vardagen.

1 kommentar:

Greta Garn sa...

man kan ju inte komma i form alltför fort, det vore ju jobbigt,eller hur? Bläng tillbaka bara på maskinen och visa vem som är chef....


Kram på dig!