söndag 17 juni 2012

Gammalt djungelordspråk

När maken åker på jobb (trots att han skulle ha haft långledigt) står hustrun och gör matlådor. Gammalt djungelordspråk.


Jag pratar allvar med lillebroren innan han ska gå upp till farmor, där svägeskan med familj ska äta:
- Inget spring inomhus.
- Okej.
- Och inga trollformler medan de äter.
- Okej.
- Sedan, när du får trolla, så får du inte skrika så högt.
- Okej.
- Då vet du vad som gäller, säger jag, fortfarande allvarligt.
- Nu kommer jag inte ihåg vad det var jag skulle göra utom att inte springa inne, säger lillebroren och är så  hopplöst söt att jag inte kan vara allvarlig.

Nu är lasagnen, köttgrytan och bullarna färdigställda. Nu är det tvätten som jag ska brotta ned. Tur att jag har semester så att jag hinner få någonting gjort.





Inga kommentarer: