fredag 20 april 2012

Till Mordor med en ring då?

När det ser ut så här när man stiger upp hinner man oroa sig för att det är en sådan där dag när Gandalf kommer att knacka på för att berätta att vi måste ge oss av till Mordor och förstöra en ring.

För att det ska vara riktig fantasy bör berättelsen börja i frodig idyll. Sedan ska oron smyga sig på och sedan ska helvetet bryta ut.

Det där med idyll lyser med sin frånvaro medan oron ibland är påtaglig : )faktiskt, nej. Jag har ovanligt bra koll på tillvaron med kontroll över arbetssituation och familjeliv. Jag har varit på en riktigt trevlig bokklubbskväll med god mat och fantastiskt mycket bokprat. En kväll hemifrån med grillad mat och söt efterrätt var precis vad jag behövde.

Barnen är inte vana vid att jag är förlupen en enda kväll och jag möts av kramar, eftersom de tycker att det var så länge sedan vi sågs. Perspektiven är olika, men det är trevligt att komma hem.

Inga kommentarer: