torsdag 5 maj 2011

En skitig kille och en stilla önskan om att bli bestulen

Jag sitter i soffan med en riktigt skitig kille bredvid mig. Det syns att han är sex år, för det är armar och ben överallt och han tappar plötsligt och okontrollerat det mesta han har i händerna. Vi blev ensamma hemma han och jag eftersom maken jobbar och lilleman fick följa med morfar hem för övernattning. Det är rätt mysigt att få en helkväll på tu man hand med den äldre sonen.

Jag måste leta fram en större väska att proppa ner rättningen i, eller så måste jag försöka skaffa en mindre rättningshög. När jag låste bilen på stan i dag hann jag tänka på hur skönt det vore om någon bröt sig in i bilen och stal ovan nämnda rättningsväska.

Jag ser i kors och känner mig, underligt nog, överhettad på höger sida av hjärnan. Kan det bero på att jag ser sämre på höger öga? 19 timmar högeffektivtid har ägnats åt att rätta nationella prov och nu har jag bara 19 kvar. Ett prov tar i snitt 20 minuter att bedöma, har jag nyss räknat ut.

Det är jobbigt, men samtidigt riktigt roligt. Jag har dessutom fått några nya meningar att skriva in i min "Roliga elevmeningar"-bok.

Inga kommentarer: