lördag 14 mars 2009

Wooho!

Klockrent.

Fortfarande snygg, cool, superproffsig och ödmjuk.

Jag hade fel - jag sa att hon inte skulle vinna - men jag har aldrig glatt mig mer över att ha fel. Jag har gärna fel om det innebär att Malena vinner schlagern.

Vilken konstig stämning det blev, eller var det jag som inbillade mig att hela Globen gick in i något sorts chocktillstånd när det stod klart att ingen av de upphaussade låtarna stod som slutligt val av det röstande folket.

Nej, ni. För första gången på länge blir det riktigt intressant att se hur det går i den stora tävlingen och jag skanderar som sistens: Mer opera åt folket!

Bilden är lånad från Svt.

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

åh, kul! jag missade helt finalen, sov som en stock..

Anonym sa...

Det roliga var att jurysarna (juryna, juryrna??)röstade på mainstreamlåtarna (brukar ju vara tvärtom) och folket röstade på en utstickare (brukar ju vara tvärtom).

Anonym sa...

Hon vinner i Moskva!
:)
/Linda E