torsdag 26 mars 2009

Supertråkig grej...

...är ett understatement. Någon har hackat sig in och tagit över vår hemtelefon (ip-elände) och ringt samtal till Cuba för 5000 kr. Fem tusen. Och nej, det är inte ett tidigt aprilskämt. Det är dagens suraste, sunkigaste, *!%#-aste sanning.

Det är bara att torka sig i baken med pengarna direkt. De får ändå inte gå till någonting vettigt. Ännu surare är att vi hunnit beställa nya tapeter till kontoret och jag har dessutom hunnit beställa en tid hos tandläkaren. Med en föräldrapenning och en vanlig lön kan man inte se in i tunneln och tro annat än att ljuset som kommer mot dig är ett tåg. Ett expresståg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nä men FYYYYY så tråkigt!

Usch, usch, usch...

Annas resa sa...

Åh, nej!!! Hur är det möjligt!? Och vem är så vansinnigt elak och omoralisk som gör någonting sådant!
Stackars er. Hoppas ni få en trevlig helg ändå.
Kram. (Fast jag ju vet att du inte gillar fysiska kramar, så kanske en cyber-kram duger...)

Annaboda sa...

Så satans hemskt. Om ni får reda på vem det var så känner jag folk.... Antar att jag blir reggad hos FRA nu...Kram.

M sa...

Tack för omtanken och på tal om kramar så tror jag att jag håller på att vänja mig. JAg kramade en äldre kvinna idag som jag inte känner så väl med som det var trevligt att se, så kanske finns det hopp?

Ja, det är polisanmält och chansen att få igen några pengar är lika med noll, men vad ska man göra?

Trevlig helg tillbaka!