söndag 15 mars 2009

Mycket vill ha mer

Så är det med mig när det gäller sömn. Jag och grabbarna har sovit hos mamma och pappa inatt och blivit servade och bortskämda om vartannat. Vad sägs om rättningstid för mig medan mamma och pappa sövde lillebror och gav storebror 100% uppmärksamhet. Grillat kött (ja, utegrill med kol och tändvätska och allt) med ungsbakad potatis och supergod sås. Melodifestivalen med mig på jäsning i en soffa och sedan sovmorgon i morse. Jag borde vara pigg och utvilad, men är tröttare än någonsin.

Maken kom hem från skotersafari och är lika utpumpad så nu gäspar vi ikapp.

Men visst är livspusslet svårt att få ihop ibland. Jag längtar hem från jobbet för att få träffa barnen och när jag kommer hem känner jag mig lite stressad för att jag har så mycket att göra. Jag vill ut och promenera också, röra på mig, men vill inte missa tid med barnen och när de somnat på kvällen vill jag inte ut och gå, eftersom jag vill hinna med att rätta undan för jobbets räkning också.

Det är bara bryta ihop och gå vidare. Ibland med en gäsp.

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

bryta ihop och gå vidare, jag tycker om hur det låter. :)
har själv gått i halvdvala hela dan bara för att jag fick sova ut och känner mig tröttare än trött..

M sa...

Ja, det är den gode Mark Levengood som har levererat ett av många tänkvärda citat.

Fru Mju sa...

ah, det lät bekant :)