måndag 30 mars 2009

Sagostund med storebror

Storebror blev sjuk under natten, men är tapper som vanligt och därmed vid ganska gott mod. Med maken på innebandy tog jag båda pojkarna i sängen för en sagostund och då telefonen ringde gick jag ifrån en stund. När jag kom tillbaka möttes jag av den här synen.

E läser högt för lillebror. Han kan inte läsa så flytande ännu, men däremot kan han recitera hela boken från början till slut. Han gör till och med olika röster när de obligatoriska upprepningarna sätter igång mot slutet. Det är så man blir tårögd.
Efter en stund blev det så här... Bilden visar också barnens olika personligheter lite till vardags, så där. Storebror är sävlig, eftertänksam och litterär, medan lillebror - naturbarnet - ser hur högt och hur nära sängkanten han kan hoppa.

Operation målning av kontor har inletts. Det blev varmt med bygglampa, så till slut stod maken i bara kallingarna. Han skyllde på att han inte ville ha målarfärg på arbetsbyxorna, men jag har genomskådat honom. Jag lägger dock inte ut några bilder...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå vad jag saknar dom där små.. jag ska krama sönder er allihop i påsk! // Hanna

Annas resa sa...

Underbara bilder. Läser han månne Lille Spigg?

Soffan sa...

Hihi! Så härligt det ser ut. Och så härligt att de är så olika. Och vet du...? Jag tror att vi har likadana sänglampor:-).

M sa...

Hanna: inte om vi kramar sönder dig först! = )

Anna: o ja. Spigg it is. Varje kväll.

Soffan: Jag ääälskar mina sänglampor. Visst är de behagliga!

Anonym sa...

Ja ooo vad vi ska kramas.. hoppas bara att storebror inte har slut kramar när jag kommer, ni får alltså inte ta alla=) Långfredag är det min kramdag.. hälsa honom det! Den lilla är jag inte så orolig över.. bara han inte har glömt bort mig!! Bara 10 dagar kvar nu.. /Hanna