måndag 2 mars 2009

Horisontalnederbörd och språkframgångar

Det är roligt att hitta på nya ord. Idag har vi horisontalnederbörd vilket innebär att det snöar från söder till norr och inte uppifrån och ner. (Jag hade skrivit vertikal- tidigare, dumma mig.)

Lilleman försökte dricka ur sitt glas, men det var ingenting kvar så han tittade på mig och sa "Slut". Det är stort för en småbarnsförälder. (Han är 1år och 1 månad).

Storebror levererar referat på stående fot. Ständigt. Hela tiden. Jämt. Fastän vi sitter och ser samma program sitter han och återberättar allt som händer och sker, in i minsta detalj. Hela tiden. Jämt. Och ständigt.

Pappan i huset var minst sagt irriterad. Jag hade bilnyckeln i jackfickan. Med mig på jobbet. Kort i tonen och rent ut sagt lite otrevlig. Ändå har han gjort det själv och då var han lugn. Underligt det där.

Jag mår fysiskt illa av att läsa om rättegången som äger rum uppe i Gällivare. Ibland får ondskan ett ansikte och det måste vara ett rent helvete för de anhöriga att genomleva det här. Vi tänker på er och ni finns i mina böner ständigt.

6 kommentarer:

Karro sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karro sa...

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men menar du inte horisontalnederbörd?

Soffan sa...

Ett "slut" kan också vara dagens lycka! :-)
Tack för i dag! Nu lutar jag mig lungt tillbaka och njuter av dagens idoga arbete.

M sa...

HA ha. Precis. JAg tänkte nog på vertical limit. De visade det på TV = )

Anonym sa...

Enda A lämnar referat på är "Bilar" men den har han ju sett miljoner gånger.Ang din fråga så måste jag ha sms:at dig i ungefär samma veva så kolla mobilen.Det blir du, jag och storasyster.C kommer och fikar men har lovat se filmen med sin syrra.Hör av dig! kram!

Anonym sa...

Här tänkte språkpolisen drämma till med sin jättebatong... men såg att det redan var åtgärdat :)