måndag 9 mars 2009

Män som hatar kvinnor - försnack

Ny kväll, nya tjejer. Nu fika och film. Det blir Män som hatar kvinnor och jag skulle väl underdriva om jag sa att jag har höga förväntningar. Jag har skyhöga förväntningar.

Jag älskar mitt jobb, faktiskt både det bra och det dåliga. I nöd och lust liksom. Till och med i nöd och olust. Ibland får jag lust att, som en av mina kollegor säger, bita någon i benet, men sedan har man andra som är som balsam för själen.

Om jag fick en krona för varje gång ettåringen säger "Oj" skulle jag vara 541 kr rikare vid det här laget. Han spexar och låtsas ramla, klättrar, ramlar, tävlar, kastar grejer, skweel, sticker fingrarna i eluttagen och säger "Oj".

Storebror växer och beviset på det är att kroppen inte alltid lyder honom. Helt plötsligt ligger han nere på golvet och har ramlat från stolen och är själv superförvånad över att det kunde hända. Sedan river det och sliter i kroppen och i huvudet på honom och glada skratt blandas med ilska och tårar. Jag måste svälja hårt och påminna mig om att inte tänka framåt på hur det då kan bli när han kommer i puberteten.

Tjing.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att det bblir en trevlig filmkväll!