lördag 7 mars 2009

Kulturella skymningsbekymmer

Trots att jag vet att jag inte borde dricka kaffe efter klockan sex bälgade jag i mig fem, visserligen små, koppar kaffe vid gårdagens mammamiddag. Det resulterade i stirrande i taket och hög puls fram till klockan halv tre. Gästerna åkte hem strax före ett och visst är det så att tiden går fort när man har roligt. Timmarna bara rusade förbi, men när man tänker tillbaka på gårdagskvällen så blev det ganska mycket sagt också. Sex kvinnor, för det är trots allt kvinnor vi måste börja kalla oss nu, utan respektive eller barn. Sådant borde man göra oftare.

Tiden har också gått obarmhärtigt snabbt hela den här veckan. Lovet har sprintat förbi och snart är det blåmåndag igen. "Gör er därför inga bekymmer om morgondagen" är det ju sagt och oj, vad jag önskar att jag kunde leva mer efter de orden. Skönt då att tiden fram till påsklovet säkert kommer att gå lika snabbt.

Jag läser att vi kommer att kunna vänta oss spännande inslag på nyheterna framöver. You go Anna! Vad tycker vi om gröten -Illa! Illa! Hur illa? Så illa! Usch, usch, usch!

Den kulturella skymningen fortsätter på tv ikväll. Andra chansen - the loosers lounge som ska kora två lite stukade vinnare. Det är inte utan att jag hejar lite på Lili och Sussie.

Inga kommentarer: