fredag 6 mars 2009

Om ryssen kommer har vi i alla fall avocadomousse

Det slog mig idag när jag storhandlade att jag tycker om känslan av en fullastad kundvagn där maten trängs med blöjor och reaböcker. Sedan kan jag åka hem och ställa in alla varor att trängas och veta att vi skulle klara oss ganska länge om ryssen kommer eller permafrosten slår till.

Väl hemma förberedde jag några moment inför morgondagens tjejmiddag. Jag gjorde chokladmousse baserad på avocado. Yepp. Intressant konsistens, len och fyllig och med en smak som faktiskt är en blandning mellan choklad och (föga överraskande) just avocado. Girlsen får vara testobjekt.

Sedan städade jag medan jag såg en underbar film med Barbara Streisand och Ryan O'Neill, What's up Doc? Därefter följde en timme av maniskt zappande mellan tv-kanalerna vilket resulterade i att jag har sett lite Spiderman II, Stardust, Sex and the City och Rambo II. Den sistnämnda har ett av filmhistoriens bästa citat. Det är när Richard Crenna som spelar Sylvester Stallones befäl säger åt killen som just lämnat Rambo i sticket: "What you call hell he calls home."

Nu blir det kort natts färd mot dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

расизм крепчал

Anonym sa...

Hej! DU MÅSTE SE CARAMEL! Å du kommer att älska den. Jag vet det.
Och jag känner samma sak som dig när jag storhandlar. Om man har toppat detta med nya vinterskor åt kidsen alternativt täckbyxor och jacka samt ett förråd av sockar och underkläder så är lyckan fullständig.
Jag drömmer ibland om att köpa en hel älg och paketera den i små förpackningar och lägga i frysen...

Annas resa sa...

Hoppas ni får en trevlig kväll ikväll utan magsjukor!

För övrigt gjorde jag nåt helt tokigt igår. *jag viskar nu* Jag mailade SVT om min grötkamp och de ringde idag. Till veckan kommer de hem till mig för reportage. Hjääääälp, vad har jag satt igång? (men jag vill ju ändå inte släppa frågan.) Oj. Oj. Ibland är det jobbigt att vara jag.

Karro sa...

Hoppas ni hade en trevlig kväll igår!
Kika in i min scrapblogg, utmaning om du känner för det.