söndag 22 mars 2009

Snabbpyssel

Det blev ett snabbpyssel idag. Ett litet men skyddande fodral till mobiltelefonen.

Det är min typ av pyssel - under 30 minutersgränsen, bara raksöm och sedan banka på en knapp så mobiltelefoneländet inte åker ut när man fipplar omkring med den.

Innuti har jag lagt en dubbelvikt bit av en bilmatta så det blir lite fodrat och mjukt så att displayen inte får repor.

Det råder inflation tygmässigt i det här hemmet. Det här är samma tyg som jag sydde om gammelvagnen av. Risk för att olika kreationer kamouflerar varandra med andra ord.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Ett sånt vill jag också ha! Fast jag är tyvärr inte så pysslig.

M sa...

Ha, ha. Jag är inte heller pysslig och som vanligt vill jag inte bli synad i sömmarna = ) men det duger åt mig.

Karro sa...

Snyggt! Farmor skulle nog bli glad om hon visste hur mycket tyget har kommit till användning :)

Anonym sa...

Grymt imponerad!

Kul idé. Snyggt blev det också!

Anonym sa...

Grymt imponerad!

Kul idé. Snyggt blev det också!

Anonym sa...

Jag har utmanat dig. Kolla i min blogg.