lördag 7 mars 2009

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av svägerskan. Jag antar denna utmaning och tog mig samtidigt friheten att ändra några formuleringar. Arbetsskada, jag vet, men lite stolt över den = )

Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Om du utmanar någon med listan så får den personen, om ni skulle råka ha namn som börjar på samma bokstav, inte ge samma svar som du (utom namnet då om ni heter lika).

Lycka till!
1. Vad heter du? Maria
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mjuk
3. Flicknamn: Märvi
4. Pojknamn: Melker
5. Yrke: Magdansös
6. Färg: Magenta
7. Klädesplagg: Mamelucker
8. Mat: Moussaka
9. Sak i badrummet: Kran
10. Plats/stad: Mercat de la Boqueria i Barcelona
11. En orsak att vara sen: Missilangrepp
12. Något man skriker: Mäh!!!
13. Film: Män som hatar kvinnor
14. Något man dricker: Mäsk? Nej, Mineralvatten!
15. Band: Metallica
16. Djur: Mås
17. Gatunamn: Mellangatan
18. Bil: Mini Cooper, min drömbil now and forever.
19. Sång: Mutta herra jumala
20. Känd person: Marilyn Monroe

Jag utmanar i min tur: de som läser det här och ännu inte har gjort den. Utmaningen har cirkulerat ett tag och jag har läst den lite här och där.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kran??

M sa...

Nej jag vet. Jag hoppade över den när jag inte kom på ett svar omedelbart. Sedan glömde jag av det... Men jag heter Karin i andranamn om det förlåter någonting?

Annars får jag väl så här i efterhand komma på: mjukgörande salva, mobil (i taket), matta eller munstycke.

Anonym sa...

Hallooo.. jag hänger på utmaningen här i ditt kommentarfält!
1. Vad heter du? Hanna
2. Ett ord på fyra bokstäver: Heja
3. Flicknamn: Hilda
4. Pojknamn: Helmer
5. Yrke: Hårfrisörska
6. Färg: Himmelsblå
7. Klädesplagg: Hängselbyxor
8. Mat: Hasselbackspotatis
9. Sak i badrummet: Handduk
10. Plats/stad: Hjo
11. En orsak att vara sen: Halka
12. Något man skriker: Hallåååååå
13. Film: Hundtricket
14. Något man dricker: Heineken
15. Band: Hellacopters
16. Djur: Hund
17. Gatunamn: Hantverkargatan
18. Bil: Hyundai
19. Sång: Hallelujah!
20. Känd person: Håkan Hellström